SANGO és ÉN - II. Digitális Gyereknap a biztonságos, pozitív és értékes internetes élmények megteremtésért!
Az Abacusan Stúdió és dr. Baracsi Katalin, az internetjogász szervezésében a mai napon elstartolt a II. Digitális Gyereknap – Sango és Én pályázat, ahol három kategóriában, különböző, kreatív művészeti alkotásokkal pályázhatnak a 9- 16 év közötti gyerekek és fiatalok.
Sango és Én: Történetek az internetbiztonságról 9-12 éveseknek, két kategóriában (9-10 év, 11-12 év): Maximum egy A/4-es oldal hosszúságú történet az internetbiztonságról. A történet egyik szereplője legyen SANGO, a robot nindzsa, aki a gyerekek segítője a világhálón.
Sango és Én: Digitális történetmesélés 13-16 éveseknek: Egyéni és csapatban készített maximum 3 perces, a digitális történetmesélés technikájával készített videókkal lehet egyéni és 3-5 fős csapatokban pályázni.
Sango és Én: Slam 13-16 éveseknek: Az internetbiztonság és a slam találkozása 1-3 perces videó vagy hanganyag formájában. Egyéni pályáműveket várnak!
MINDEN KATEGÓRIA PÁLYÁZATAIT 2021. MÁJUS 16. ÉJFÉLIG VÁRJÁK A Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre! A pályázók között ajándékcsomagok találnak gazdára A MÁSODIK DIGITÁLIS GYEREKNAP TÁMOGATÓ PARTNEREINEK jóvoltából.
A szervezőkről:
Abacusan Stúdió: Az Abacusan Stúdió 2008-ban kezdte meg működését. 2013 őszén vált a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége által Regisztrált Tehetségponttá, 2017 tavaszán Akkreditált Kiváló Tehetségponttá. A legkülönbözőbb korosztályok tagjai számára szervez oktatási, képzési, ismeretterjesztő és családi programokat, komplex vetélkedőket, valamint a szabadidő hasznos és minőségi eltöltését segítő szolgáltatásokat. A programok a nemzetközi pedagógiai szóhasználatban a STEAM rövidítéssel jelölt –természettudományos, informatikai, technikai, matematikai és művészeti – területre fókuszálnak, ugyanakkor hangsúlyt fektetünk az idegen nyelvekre és a humán- és társadalomtudományokra is. Folyamatosan figyelemmel kísérik a STEAM terület hazánkban és a nemzetközi gyakorlatban fellelhető innovatív, új eszközeit, módszereit, s ezeket foglalkozásaikba, versenyeikbe integráltan mutatják be, alkalmazzák. 2020 decemberében a világon elsőként elkészítették SANGO robot változatát.
dr. Baracsi Katalin, az internetjogász: Országhatáron belül és kívül tart internetbiztonság témájú foglalkozásokat, interaktív tréningeket több mint 10 éve. Gyerekeknek, fiataloknak, szülőknek, pedagógusoknak, szakembereknek hozza közelebb a digitális világ mindennapjait és teszi őket magabiztossá, hogy a környezetükben is tovább tudják adni a megszerzett információkat. Koordinál és önállóan is készít szakmai anyagokat, programokat. Jelenleg szabadúszó szakértőként segít állami, civil és egyházi szervezeteket hazai és nemzetközi projektekben egyaránt.
A kezdeményezés támogatói: Aegon Magyarország Biztosító, Informatika – Számítástechnika Tanárok Egyesülete, Káposztási Családok Egyesülete, Katolikus Pedagógiai Intézet, #Kikapcs – Mobil Off Élmény On Mozgalom, Magyar Cserkészszövetség, Melange Coffee &Wine, Mese.tv - Online filmek gyerekeknek, Móra Könyvkiadó, Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács, NBSZ – Nemzeti Kibervédelmi Intézet, Ördög Papír, Quadron Kibervédelmi Kft., Reményt a Gyermekeknek Közhasznú Egyesület, Scolar Kiadó, Solymos Ákos kiberbiztonsági szakértő – író, Tudatos Ifjúságért Alapítvány, WITSEC
kiemelt kép forrása: II. Digitális Gyereknap Sango és Én videó