Az Andrássy Élményközpont Future Park kiállításán jártam. Kíváncsi vagy, kinek és miért érdemes ellátogatnia a tárlatra? Megosztom veled legkedvesebb élményeimet. Repüljünk együtt vissza a jövőbe!

Az Andrássy Élményközpont ad helyet ennek a látványos kiállításnak, amit az ott dolgozók szerint túlzás játszótérnek nevezni ezért a legjobb szó rá a kiállítás.

A tárlat két szinten vár minket, kétszer annyi interaktivitással. Amikor belépünk a nyitó helyiségbe egy függöny mögé érve megnyugtató félhomályos tér vesz körül minket, amiben a földön és a falon találomra állatok mozognak 3D-ben. Az egész kiállítás ebben a félhomályban van, mert így látszódnak jól a kivetítők, ami minden játék alapja. A sötétség mellett másik útitársunk a játékok hangmozaikjaiból álló alapzaj lesz, ami vezet minket a termeken keresztül. A mindennapi hanghatásokból öszeálló egyveleg nyugtató hatással bír, ha elsőre megijednénk a sötétben. Az egész kiállítás egy vizuális élmény, megéri elmenni és mindent megnézni saját szemmel.

A japán fejlesztők arra koncentráltak játékaik elkészítése közben, azokat használva minél több vizuális és logikai készség fejlődjön.

Minden játéknak van egy táblája, ami részletesen leírja a közönségnek, hogy hogyan kell játszani, milyen képességeket fejleszt és a játék leírása is rajta van. A célcsoportja ennek a kiállításnak 3-13 év, ettől függetlenül minden korosztálynak izgalmas lehet.

A rajzok életre kelnek

Számomra a legkedvesebb  játék a kiállításon a “rajzok életre kelnek” szekció volt. Ebből kettő is van a parkban. Állat sablonokat kell kiszínezni, ezt beszkennelik és megjelenik a képernyőn/falon/padlón az adott állat. A térben, ahova beküldjük őket, már egy saját életet élnek.  Az állatok úgy viselkednek, mint a természetben. A béka megeszi a pillangót, mozognak, aztán eltűnnek. Ebből a szekcióból a földszinten és az emeleten található egy-egy állomás. Az alsó szinten az egész barlangszerű terem falán és padlóján megjelentek a beszkennelt állatok. Ha rájuk léptünk virágok nőttek köréjük. Ezzel szemben az emeleten lévő “a rajzok életre kelnek” szekción egy hosszú kivetítőre szkennelték rá az állatokat. Ez a játék fejleszti a sokszínű látásmódot és az önállóságot. Lenyűgöző látvány, ahogy a papírra rajzolt vonalak egyszer csak életre kelnek.

A teremtés története

A teremtés története szekció szintén egy hosszú képernyőn jelenik meg. Szimbólumok jönnek fentről lefelé és ezek a jelképek érintésre megjelennek valós formájukban. A játék leginkább állatokat és földi erőket, jelenségeket mutat be. Minél több szimbólumot érintünk meg a hosszú kivetítőn annál kerekebb lesz a történet és itt is kapcsolódnak egymáshoz a létretjövő teremtmények, például a madár a fára repül. A játék az ok-okozati összefüggések megértését segíti elő, ha van egy fa, arra rászáll a madár, ha tűz van de elered az eső a tűz eloltódik. A körülöttem játszó gyermekek hamar ráébredtek, milyen történet fog megelevenedni a megérintett szimbólumokból.

Miért menj el ide?

Ha egy izgalmas kikapcsolódásra vágysz, ahol a gépek gondolkoznak helyeted (lásd: a jövő), de ki tudsz bontakozni és a készségeidet tudod fejleszteni, akkor mindenképpen egy jó lehetőség a Future Park gyereknek, felnőttnek egyaránt. Aki felfogja, hogy hogyan lehetséges a szkennelés, aki elolvassa a táblákat és érti is őket az biztosan megtalálja a helyét és a neki tetsző játékot. A gyerekek szemében pedig látszik a csillogás és az, hogy mennyire ki tudják fejezni magukat a játékok kipróbálása közben.

Szerző: Markó Gitta

A cikk illusztrációit a szerző készítette.