Egy végtelenített vakációban körbeutazni a világot, és pénzt keresni – legtöbben így jellemeznénk a tökéletes állást. Ehhez az álomhoz az utazóbloggerek élete áll legközelebb. Nem csoda, hogy egyre többen kezdenek bele ebbe a hobbiba, abban a reményben, hogy egy nap életvitelszerűen írhatnak utazásaikról.

A Google 1,2 millió találatot dob ki a travel blog kifejezésre, de összesen ennél is több létezik – és mi kell ahhoz, hogy ekkora konkurenciából kitűnjön valaki? Elsősorban jó íráskészség és szép fotók, folyamatos marketing, szimpatikus imázs, szerencse, és pénz, pénz, pénz. Persze egy különleges alapötlet sem árt.

A szokatlan, érdekes utazóbloggerek témájáról elsőként mindenképpen Jacqui Kenny, az Agoraphobic Traveller szerzője ugrik be. Egy kreatív projektként indult az oldal: művészi képeken mutatja be a világ minden sarkát, miközben ki se mozdul angliai otthonából – ugyanis mindehhez a Google Maps tájképeit használja. Jacqui pánikrohamai és nyílt terektől való fóbiája miatt nem utazhat, de ugyanúgy vágyik új helyek megismerésére, mint mindannyian. Sok időt tölt ezért idegen tájak, utcák nézegetésével a virtuális térképen, a kedvenc látványait pedig képernyőképek lövésével örökíti meg. A képeket honlapján tesz közzé, megvásárlásukkal pedig egy mentális betegségeket kutató intézetet támogathatnak olvasói.

Szinte alapkövetelmény, hogy nyaralás közben az elfogyasztott ételeket-italokat is lefotózzuk – vannak viszont, akik mást sem csinálnak. A Girl Eat World bloggere, Melissa Hie minden meglátogatott helyszínt az éppen megvett étele háttereként mutat be, és az ott megtapasztalt konyhakultúráról is ír a látványosságok mellett. A Drinks In The Air Instagram-oldal pedig ugyanazt teszi, csak koktélokkal és kávésbögrékkel. Mindkét oldal gyönyörűen megszerkesztett, élénk színű képeket tesz közzé, miközben utazós élményeikről is beszámolnak nekünk.

A bostoni Michelle Liu ellenben egyáltalán nem követi a tökéletesre retusált, előnyös képek divatját. Fotóival kimondottan visszautasítja ezeket az elvárásokat. Európát bejárva rengeteg ikonikus helyszínen készített selfie-t, mindegyiken vicces grimaszokat vágva, az állát szándékosan behúzva. Elmondása szerint sokan furcsállva nézik őt fotózás közben, az oldalának azonban nagy sikere van, már 60 ezer követővel. Sokak számára szimpatikus az oldal üzenete: engedjük el a tökéletességre törekvést, és merjünk nevetségessé válni, miközben jól érezzük magunkat.

A nevetségesség ötletére épít a Passenger Shaming Instagram-oldala is, ami szintén utazókról szól, épp csak egy másik szemszögből. Shawn Kathleen légiutas-kísérő hozta létre a profilt, melyen titokban repülők utasait örökíti meg, kellemetlen pillanataikban, gyakran kínos vagy szabályellenes viselkedésük közben. Az eredmény rengeteg vicces és csak kellő mértékben zavarbaejtő fotó, meg persze a furcsa szituációk mögötti élettörténetek. Az oldalnak már csaknem 850 ezer követője van, és a Rolling Stone magazin is a világ huszadik legjobb Instagram-profiljának jelölte.

A világon bármi eladható aranyos kisállatok szerepeltetésével – ez alól az utazási beszámolók sem kivételek. A két örökbefogadott macskát, Boltot és Keelt gazdájuk, Kayleen VanderRee fotózta le a világ legszebb turistacélpontjain; hátizsákban, csónakban vagy épp havas hegycsúcsokon felállított sátorban. Andrew Knapp számára pedig Momo nevű kutyája hozott népszerűséget. Észak-Amerikát autózták végig, majd Európát is bejárták, a készített képek pedig akkora sikert arattak az interneten, hogy Andrew könyvalbumot és naptárat is készíttetett belőlük. Mindkét esetben gyönyörűek a fotók, a házikedvencek nélkül is szívesen nézegetnénk őket. Persze a leírások nagy része rájuk koncentrál, elmesélve, hogy miként élik meg az állatok a folytonos környezetváltozást.

Ti milyen oldalakat ismertek még, amik egyedi, szokatlan szemszögből mutatják be az utazást?

Kiemelt kép forrása: unsplash.com